Pancakes z mąki z pestek dyni

Dobry dzień to taki rozpoczęty pysznym, zdrowym i pożywnym śniadaniem. Taką zdrową propozycją mogą być pancakes z mąki z pestek dyni. Mąka ta jest produktem bezglutenowym, dlatego osoby wrażliwe na gluten mogą ją spokojnie wykorzystywać w swojej kuchni. Z racji tego, że jest ona pozyskiwana z pestek zawiera spore ilości błonnika, żelaza, wapnia, fosforu, cynku oraz magnezu, a także wiele witamin, m.in. A, B1, B2, B9, B15, PP, C. Porównując ją do mąki zwykłej pszennej, charakteryzuje się ona wyższą kalorycznością, aczkolwiek zawiera aż 3 razy więcej białka i około 6 razy mniej węglowodanów. W takim razie czym powodowana jest kaloryczność? Na 100 g przypada 18 g tłuszczy (pszenna 100 g / 1,2 g). Jednak są to prawie same tłuszcze nienasycone, których nie powinniśmy eliminować z naszej diety.
Mąkę z pestek dyni możesz wykorzystywać w swojej kuchni na wiele sposobów: do zagęszczania sosów i zup, ciast i naleśników słodkich i wytrawnych oraz koktajli. Można spokojnie spożywać ją na surowo. Swoim delikatnym smakiem świetnie uzupełni każdy posiłek.

Dzisiaj na zakończenie Dyniowego Października propozycja na śniadanie, gdzie w roli głównej występuje właśnie mąka z pestek dyni. Z racji tego, że mąka ta ma słabą siłę wiązania, należy ją łączyć z inną o większej sile. Może to być jak poniżej mieszanka mąk bezglutenowych, a także na przykład mąka z cieciorki (bezglutenowa), pszenna (gluten), orkiszowa (gluten) i żytnia (gluten). Zielenienie mąki z pestek dyni to naturalny proces. Wszystko za sprawą pewnej reakcji chemicznej pomiędzy utlenionym kwasem chlorogenowym a białkami słonecznika. Jeśli chcesz zminimalizować tę reakcję, to możesz dodać minimalną ilość kwasu, np. ocet jabłkowy, cytryna albo kwasek cytrynowy.  Przepis szybki i bardzo prosty. To do dzieła!

Bezglutenowe pancakes z mąki z pestek dyni z owocami i powidłami śliwkowymi.


Składniki
4 porcje

1/3 szklanki mąki z pestek dyni
1/2 szklanki mąki bezglutenowej
szklanka mleka roślinnego
łyżeczka ksylitolu
szczypta soli

Przygotowanie

1. Mąki przesiać i połączyć ze sobą. 
2. Dodać mleko roślinne, ksylitol i szczyptę soli. Dokładnie wymieszać.
3. Smażyć z dwóch stron na minimalnej ilości oleju z pestek winogron bądź innego.

Na górę owoce i moje ulubione powidła śliwkowe.

Bezglutenowe pancakes z mąki z pestek dyni z owocami i powidłami śliwkowymi.


Bezglutenowe pancakes z mąki z pestek dyni z owocami i powidłami śliwkowymi.


Bezglutenowe pancakes z mąki z pestek dyni z owocami i powidłami śliwkowymi.


Jakie oleje są odpowiednie do smażenia, a które zaleca się spożywać na zimno? Zachęcam do zapoznania się z wpisem "Pod Lupą" - oleje.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wyglądają całkiem smacznie :) W wersji z malinami jak najbardziej na tak, ale powidła śliwkowe odpadają u mnie :)

    OdpowiedzUsuń

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram