Kasza orkiszowa z warzywami i tofu

Orkisz jest jednym z najstarszych odmian pszenicy. Można stwierdzić, że dzisiaj odrodził się jak Feniks z popiołu. Zaczynamy na nowo odkrywać jej cenne właściwości. 
Co takiego zawiera kasza orkiszowa?
-łatwo przyswajalne białko (11g/100g) 
-nienasycone kwasy tłuszczowe - reguluje poziom cholesterolu 
-duża zawartość witamin A, D, PP, B i E oraz cynku, żelaza, fosforu, selenu i miedzi
-Rodanid - naturalny antybiotyk, który wzmacnia nasz układ odpornościowy oraz zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych
-krzemionka - wzmacnia włosy, skórę i paznokcie 
-jest lekkostrawna
-niski indeks glikemiczny - zawarty w orkiszu gluten jest dobrze tolerowany, także przez bezglutenowców
-błonnik -  regulacja perystaltyki jelit

I na koniec. Co z kalorycznością? Porcja 100 g tego rodzaju kaszy to ok. 330 kcal.
Ode mnie dzisiaj pomysł na szybki obiad albo lunch box do pracy. 


Składniki

2 porcje 

100 g suchej kaszy orkiszowej
1 papryka czerwona
kilka pomidorów suszonych
1 cebula
150 g tofu
łyżka oleju rzepakowego
sól, pieprz, bazylia, oregano
opcjonalnie pesto

Przygotowanie

1.Kaszę orkiszową ugotować według przepisu podanego na opakowaniu.
2.Cebulę pokroić i zeszklić na oliwie, dodać sól.
3.Dorzucić pokrojone tofu, suszone pomidory i resztę przypraw (zmniejszyć temperaturę).
4.Na koniec dodać kaszę orkiszową i świeżą paprykę pokrojoną w kostkę. Chwilkę podsmażyć.


Wegański pomysł na obiad - Kasza orkiszowa z warzywami i tofu.


W nowym zapowiadanym cyklu będą informacje między innymi o tym, dlaczego olej rzepakowy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram