"Smalec" z ciecierzycy

Pochodzę z Żywiecczyzny, gdzie na stołach dominują potrawy góralskie. Smalec jest jednym z nich. To skłoniło mnie to stworzenia smalcu w wersji wegańskiej. W zasadzie zmieniłam w oryginalnym przepisie tylko jeden składnik. Oczywiście, wiadomo o który chodzi. Tutaj podaje przepis z ciecierzycy, ale można go zrobić również z soczewicy. Ja próbowałam z zielonej i wyszedł równie smaczny.

Składniki

200g suchej ciecierzycy (dla leniuchów może być z puszki) 
1 duża cebula (biała albo czerwona)
pół jabłka albo jedno małe
łyżka oliwy z oliwek albo olej kokosowy (co wolicie)
przyprawy: obowiązkowo ziele angielskie, liść laurowy, a także sól i pieprz

Przygotowanie

1.W przypadku suchej ciecierzycy należy ją namoczyć przez noc. Na następny dzień gotować ok. 30 minut (nawet trochę ją rozgotować). Następnie przełożyć na durszlak. 
2.Cebule pokroić i zeszklić na oliwie z oliwek (bądź na oleju kokosowym). Jabłko zetrzeć na tarce.
3.Ciecierzyce zblendować do momentu uzyskania jednolitej masy. Następnie dodać zeszkloną cebule (zimną) i jabłko - zblendować dalej.
4.Na koniec dodać przyprawy. Sól, pieprz, ziele angielskie rozdrobnić w moździerzu a liście laurowe poszarpać. Na koniec jeszcze raz zblendować.



Ciecierzyca jest skarbnicą białka. Na 100g ugotowanej ciecierzycy przypada go aż 8,86g. Wpływa również pozytywnie na perystaltykę jelit. Zawartość błonnika na 100g to 7,6g a dzienne spożycie go powinno być w granicach 20 - 35g.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Super przepis. Na pewno wypróbuję. Znałam dotąd tylko w wersji z białej fasoli :)

    OdpowiedzUsuń

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram