Chipsy z jarmużu

Oglądasz ulubiony film? Szykuje się domówka? Pojawia się ochota na przekąskę?
Najczęściej wybieramy słone przekąski: chipsy, paluszki i krakersy.
Przedstawiam Wam zdrową alternatywę dla chipsów. Z pomocą przychodzi jarmuż. Przyjrzyjmy się właściwością tego warzywka. Liście jarmużu skrywają duże pokłady białka, błonnika oraz witamin (C, K i A) i soli mineralnych (przede wszystkim wapnia i potasu). Posiada także właściwości antynowotworowe (zawdzięcza to obecności sulforafanu, który jest antyutleniaczem).
Przygotowanie jest banalnie proste i szybkie.
Ja najczęściej kupuj jarmuż myty i krojony. Paczka ma ok 200g. Taka ilość wystarcza na miskę "chipców".

Składniki

paczka jarmużu (ok 200g)
oliwa z oliwek (2 łyżki)
ulubione przyprawy: sól, pieprz, papryka, curry

Przygotowanie

1.Jarmuż umyć i osuszyć. Między czasie nastawić piekarnik na 180°.
2.Na blaszkę wyłożyć papier pergaminowy i jarmuż (równomiernie). 
3.W małym pojemniczku dokładnie wymieszać oliwę z oliwek z przyprawami. Można zrobić ulubione smaki osobno (np. solone, paprykowe, curry albo ziołowe). 
4.Mieszanką oliwy z przyprawami pokryć równomiernie jarmuż. Wymieszać na blaszce i rozłożyć. 
5.Wstawić do piekarnika na ok. 7 minut. 

UWAGA! Nie trzymajcie za długo w piekarniku palą się bardzo szybko.

Przepyszne i zdrowe chipsy z jarmużu, odpowiernik tradycyjnych Lays.


Dla porównania tradycyjne chipsy w 200g zawierają ok. 1000 kalorii a z jarmużu 270. Warto?

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram