Carpaccio z tofu

Na początku miałam duży problem z marynatą do tofu. Trudno było mi uzyskać intensywny smak po przygotowaniu. To, czego mi brakowało to czas. Im dłużej tofu leży w marynacie tym jest lepsze, jak wino :D. Podstawą marynaty jest standardowo oliwa z oliwek. Do tego dochodzą standardowe przyprawy. Ja używam bardzo dużo papryki i ziół.
Najłatwiej jest pokroić kostkę tofu na mniej więcej równe kawałeczki, wrzucić do słoika, zalać oliwą z przyprawami, zakręcić i trzymać w lodówce minimum tydzień (nie podjadać).

Przechodząc do sedna. Buraki to moje ulubione warzywka . Trzeba się liczyć z tym, że przygotowanie buraka jest dosyć czasochłonne. Najważniejsze! Buraki zawierają duże ilości żelaza a dodatkowo wspierają organizm podczas anemii. Wegetarianin i weganin zrozumie.


Składniki
2 porcje

2 pieczone buraki
80g świeżego szpinaku (2 garści)
100g tofu z marynaty
jako dodatek sos sojowy

Przygotowanie

1.Piekarnik nastawić na 180°-200°. Buraki zawinąć do folii aluminiowej i włożyć do nagrzanego piekarnika na ok. 45 minut (sprawdzić np. wykałaczką). Ostudzić. 
2.Tofu wrzucić na rozgrzaną patelnie. Usmażyć. Nie ma potrzeby dodawać oliwy. 
3.Buraki pokroić na bardzo cieniutkie plasterki i ułożyć na talerzu. 
4.Na górę dać szpinak i tofu. Można pokropić sosem sojowym. 

Wskazówka! Żeby burak był ciepły przed podaniem można talerz (ale z samym burakiem!) włożyć do nagrzanego piekarnika.


Przepyszne carpaccio z buraka i tofu, podane ze świeżym szpinakiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram