Jaglanka z karmelizowaną gruszką


Jaglanka to jedno z moich ulubionych śniadań. Jest niesamowicie sycącym daniem, ale też bardzo wartościowym pod względem odżywczym. Na szczęście kasza jaglana powróciła do łask i sięga po nią coraz więcej osób... i bardzo dobrze! Jagła jest jedną z niewielu kasz zasadotwórczych. W związku z tym odgrywa ogromną rolę w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej w naszym organizmie. Kasza jaglana ma mało skrobi i sporo dobrze przyswajalnego białka, a także dużą zawartość witamin z grupy B, żelaza, miedzi i krzemionki. Krzemionka wpływa na zmniejszenie wypadania włosów oraz przyspieszenie ich wzrostu. Wzmacnia również paznokcie oraz możliwości obronne skóry. Zamiast łykania codziennie tabletek na wytwory skóry to warto sięgnąć właśnie po tę kaszę. Do tego jest lekkostrawna i bezglutenowa, więc zarówno osoby będące na diecie odchudzającej albo po zabiegu, jak i z różnymi dolegliwościami ze strony układu pokarmowego mogą po nią sięgać bez problemu.

Z racji tego, że mamy okres jesienny i jest sezon na gruszki to obowiązkowo musiałam po nie sięgnąć. Karmelizowana gruszka jest przepyszna. Nie musicie do tego używać koniecznie białego cukru. Ja użyłam miodu z mniszka, ale wydaje mi się, że zarówno melasa i ksylitol dadzą radę. Warto jest wybierać na śniadanie dania, które zasadzą Wam kopa energetycznego na pierwszą część dnia. Nie sięgamy po węglowodany proste tylko złożone! Nie macie gruszki albo za nią nie przepadacie? Możecie użyć innych owoców. Ważne, aby po nie owoce sięgać.

Jaglanka z karmelizowaną gruszką


Składniki:
2 porcje 
pół szklanki kaszy jaglanej,
2 szklanki mleka ryżowego,
łyżeczka imbiru,
pół łyżeczki gałki muszkatołowej i cynamonu,
łyżka miodu z mniszka,
pół dużej gruszki,
łyżka syropu klonowego,
3-4 orzechy.

Przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną przepłukać kilkukrotnie na sicie, aby pozbyć się goryczki.
2. Do garnka dodać kaszę, mleko roślinne, przyprawy rozgrzewające oraz miód. Gotować na małym ogniu aż kasza będzie miękka (około 10 minut).
3. Na małą patelnie dodać pokrojoną w plastry gruszkę, pokropić syropem klonowym i opiekać z dwóch stron aż gruszka nabierze pięknego złotego koloru.
4. Połowę kaszy przełożyć do miseczki, ułożyć plasterki karmelizowanej gruszki i posypać orzechami włoskimi.

Jaglanka z karmelizowaną gruszką
Jaglanka z karmelizowaną gruszką

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wiem, że jest zdrowa, ale jakoś nie mogę się przekonać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może wyczuwa Pani goryczkę w smaku. Najlepiej jest ją dokładnie przepłukać na sicie. Ewentualnie dodać do gotowania troszkę ulubionego domowego soku, np. mailowego. To złagodzi jej smak <3 Równie dobrze można ją podać z piekarnika, zapieczoną pod ulubionymi owocami. :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram