Chłodnik z mleczkiem kokosowym

Lato, wakacje i upały. 

Teraz gdy na polu upał jednym z najlepszych rozwiązań są dania na zimno. Tutaj przychodzi nam z pomocą chłodnik z młodej, pysznej i nieziemsko zdrowej botwinki. Ja botwinkę podaje ze świeżą i delikatnie pikantną rzodkiewką oraz orzeźwiającym zielonym ogórkiem. Tradycyjny chłodnik botwinkowy podaje się z kefirem bądź jogurtem, ale spokojnie... słodkie mleczko kokosowe tylko dodatkowo wzbogaci smak młodych buraczków. 


Mianem botwinki określa się młode liście, łodygi i korzenie buraka ćwikłowego. Jej znakomite właściwości zdrowotne były cenione już w IV w. p.n.e.! Botwina to skarbnica witamin i minerałów tak strasznie potrzebnych dla naszego organizmu. Zawiera ona witaminę A, witaminy z grupy B (witamina B1, B2, B3, B5, B6 i B9), witaminę C, E i K, a także minerały - cynk, fosfor, magnez, mangan, miedź, potas, selen, siarkę, sód, wapno i żelazo. Warto także wspomnieć o sławnych flawonoidach, które wpływają pozytywnie na nasz układ krążenia oraz antocyjany niwelują wolne rodniki. Dodatkowo przez swoje cudowne właściwości pomaga nam zachować równowagę kwasowo-zasadową, będąc zasadotwórczym warzywem. Na co dzień spożywamy sporą ilość kwasowych produktów, np. pieczywo, przez co nasz organizm ulewa zakwaszeniu. Jak jej nie kochać! 

Zapasy, zapasy i jeszcze raz zapasy. :) Botwinkę możecie mrozić i przez to cieszyć się nią przez cały rok. Spokojnie możecie ją także spożywać na surowo, ponieważ jest lekkostrawna.


Składniki:

1 pęczek botwinki,
1 marchewka,
1 korzeń pietruszki, 
3 ząbki czosnku,
kilka rzodkiewek,
3 ogórki zielone albo kiszone, 
puszka mleczka kokosowego, 
sok z całej limonki
1,5 - 2 litry wody,
świeży koperek, 
kilka ziarenek suszonego chilli,
ziele angielskie,
liść laurowy,
kilka ziarenek kolendry rozgniecionej w moździerzu, 
pieprz,
sól 

Przygotowanie:

1. Czosnek obrać i bardzo drobno pokroić. Razem z chilli podsmażyć na złoty kolor dodając małą ilość oleju, np. z pestek winogron.
2. Botwinkę dokładnie umyć a buraczki, marchewkę i pietruszkę wyszorować (nie musicie ich obierać). Wszystkie warzywka pokroić w kosteczkę, wymieszać z podsmażonym czosnkiem, dodać resztę przypraw, zalać wodą i gotować pok przykryciem przez około 30 minut. 
3. Jak warzywa będą mięciutkie dodać mleczko kokosowe oraz sok z limonki, dokładnie wymieszać i odstawić do wystygnięcia. 
4. Podawać ze świeżo pokrojoną rzodkiewką, ogórkiem i koperkiem.

Chłodnik z mleczkiem kokosowym

Chłodnik z mleczkiem kokosowym

Chłodnik z mleczkiem kokosowym

Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram