Chleb bananowy

Banany są jednym z najpopularniejszych owoców na całym świecie. Ich różne odmiany dzisiaj dostępne już na wszystkich sklepowych półkach i bazarach. Powinny się one znajdować w naszej diecie przede wszystkim z powodu ich wartości energetycznych (96 kcal/100 g). Dlatego są polecane podczas intensywnego wysiłku fizycznego i umysłowego. Cukier ten jest łatwo przyswajalny i im banan jest dojrzalszy, tym więcej się go tam znajduje. To "zdrowe kalorie" i nie należy się ich obawiać. Paradoksem, jak dla mnie jest to, że zawierają najwięcej białka spośród wszystkich owoców. Są źródłem witamin C, B1, B2, PP, B6, kwasu foliowego i kwasu pantotenowego. Ważnym elementem są także minerały takie jak potas, magnez, miedź, mangan i fluor.

Słodki chlebek bananowy to coś, co chciałam zrobić od dawna. Tak naprawdę mało ma on wspólnego z tradycyjnym chlebem. Jest dużo słodszy za sprawą bananów oraz wilgotniejszy. Według mnie to dobra opcja na śniadanie podane wraz ze świeżymi owocami i konfiturą bez cukru, do pracy jako forma przekąski albo na deser. Oczywiście, pomimo tego, że nie zawiera on zwykłego cukru to obecność bananów i mąki dostarczy nam spore ilości węglowodanów. Kaloryczność podnoszą nam także nasiona oraz olej. Ten chlebek to alternatywa niezdrowych słodyczy, a nie pełnowartościowy posiłek. Jeśli masz ochotę na małe co nieco i to śmiało możesz sobie pozwolić na taką przyjemność.

Wegański chlebek bananowy z mąką orkiszową i nasionami.

Składniki

4 banany 
2 szklanki mąki orkiszowe (typ 450)
4 łyżki otrębów żytnich
1/3 szklanki olej z pestek winogron 
1/2 szklanki mleka roślinnego (zależy od mąki)
łyżeczka sody
sok z cytryny
wanilia, bądź cukier waniliowy 
słonecznik łuskany 
pestki dyni 

Przygotowanie

1. Banany obrać i zblendować na gładką masę, dodać olej. 
2. Do drugiego naczynia wsypać wszystkie suche składniki.
3. Mokre i suche składniki połączyć - mieszając dodawać mleko roślinne. 
4. Na koniec wycisnąć sok z cytryny i opcjonalnie dorzucić nasiona. 
5. Piekarnik nagrzać na 180 stopni C (pieczenie góra - dół).
6. Ciasto wyłożyć do podłużnej foremki (typowa do chleba). Posypać górę słonecznikiem i pestkami dyni. 
7. Piec w piekarniku przez około 50 - 60 minut. Po upływie 50 minut sprawdzić wykałaczką środek. 
8. Piekarnik wyłączyć i ciasto pozostawić w środku na kilka godzin. 

Foremkę możecie wyłożyć papierem pergaminowym albo posmarować minimalną ilością oleju.

Wegański chlebek bananowy z mąką orkiszową i nasionami.


Wegański chlebek bananowy z mąką orkiszową i nasionami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

COPYRIGHTS

Wszystkie fotografie i teksty są mojego autorstwa.

Proszę nie kopiuj, ani nie używaj zdjęć i tekstów bez uprzedniego

skontaktowania się ze mną, uzyskania zgody i podania źródła linkującego do mojej

strony.

instagram